UX Researcher/Analist

Omschrijving

Vakmedianet (VMN) is het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. Wij bereiken dagelijks ruim 1,5 miljoen professionals in meer dan 50 branches en niches. We inspireren en informeren deze professionals met onze on- en offline content, events en opleidingen.

Net als de rest van de media-industrie is ook VMN in transitie. In 2020 verwacht VMN ruim 35% van haar omzet uit online producten te genereren en het is onze ambitie om dit uit te bouwen naar >75% in 2023 met een scala aan nieuwe online producten zoals: video content, e-learning, kennisbanken, directories, databases, tooling en arbeidsmarkt communicatie.

Binnen Vakmedianet zijn wij daarom per direct op zoek naar een gebruikersgerichte en analytische 


UX Researcher/Analist voor een van onze product teams


Wat ga je doen?

  • Achterhalen van de behoeftes en doelen van onze gebruikers - zowel kwalitatief als kwantitatief - door interviews, surveys en het observeren van onze huidige en mogelijke gebruikers.
  • Het verzamelen van data en het synthetiseren van deze data om de functionaliteit, UX en UI van onze producten te verbeteren.
  • Het analyseren van gedragsdata & product analytics.
  • Het ontwerpen, uitvoeren en analyseren van user studies, A/ B testen en usability testen om onze assumpties te toetsen en ontwerpen te verbeteren.
  • Uitvoeren van verregaande analyses op onze databases middels SQL/ Python/ R en daarop rapportages maken.
  • Mogelijke verbanden en patronen onderzoeken die op het eerste gezicht niet zo evident blijken te zijn.
  • Het pro actief adviseren van collega’s en het inbrengen van nieuwe ideeën op basis van jouw kennis van de markt. Je bent hiervoor natuurlijk altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Vereisten

Wat zoeken wij in jou?

  • Minstens 2 jaar werkervaring als UX-researcher of analist.
  • Je bent communicatief vaardig en analytisch en werkt klantgericht maar ook oplossingsgericht.
  • Je kent je weg in verschillende tools, frameworks en programmeertalen zoals:
    • Tools: Tableau/ PowerBI/ Google data studio, Confluence/ Jira, Optimizely/ Google optimize
    • Frameworks: jobs to be done, empathy mapping, user observation, design & game thinking
    • Talen: BigQuery, SQL, Python/ R
  • Je blijft op de hoogte van de vernieuwingen in jouw vakgebied en brengt deze innovaties ook mee naar jouw team.
  • Je neemt verantwoordelijkheid voor de voor jouw gestelde doelstellingen en stemt continu met het team en andere stakeholders af wat er nodig is om deze doelstellingen te behalen.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlands taal en goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je bent 32-40 uur per week beschikbaar.


Wat bieden wij:

  • Werken in een nieuw, multidisciplinair team en een organisatie die altijd in beweging is, hierdoor is er volop ruimte voor jouw ideeën en creativiteit.
  • Een functie waar je nog veel kunt bouwen en veel initiatief kunt tonen.
  • Uiteraard bieden wij een goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuze-budget dat je naar eigen inzicht kunt besteden en een uitstekende pensioenvoorziening. En niet te vergeten leuke extra’s zoals (digitale) borrels en dart- & tafeltennis faciliteiten.


Enthousiast? 

Solliciteer via de website en stuur voor 21 december 2020 je gemotiveerde sollicitatie met CV t.a.v. Ad Heijblok, HR manager. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Li’ao Wang, CPO/CTO, liaowang@vakmedianet.nl .