Salesmanager Food & Horeca

Omschrijving

VMN media

VMN media (VMN) is het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. Elke maand bereikt VMN meer dan 1,5 miljoen professionals en ondernemers in 16 branches met 30 merken. Wij geloven dat kennis de drijver is van vooruitgang. We inspireren en informeren professionals en ondernemers met betrouwbare, deskundige en onmisbare content. Via onze websites, nieuwsbrieven, print edities, events, opleidingen en data-oplossingen. Daarmee creëren we een blijvende impact in een groot aantal branches, zoals Bouw, Food, Horeca, Logistiek, Facilitair, Automotive, Verzekeringen, HR, Finance, etcetera. Belangrijke merken zijn onder meer Distrifood, Cobouw, AM, Logistiek, Vastgoedmarkt en Misset Horeca.


De uitdaging

De ad sales afdeling van VMN is verantwoordelijk voor de verkoop en uitvoering van alle advertentieproposities (print, online en events), contentmarketingoplossingen en lead generation, voor alle titels van VMN media. Wij bedienen elk jaar meer dan 2.000 bedrijven met verschillende producten in ruim 6.000 campagnes. Als salesmanager ben je verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van alle titels in het Food & Horeca portfolio; Distrifood, Misset Horeca, Bakkerswereld en VMT. Je formuleert en realiseert het sales plan op basis van het sales beleid van VMN en de uitgeefstrategie. Je geeft leiding aan het salesteam, dat bestaat uit 10 fte’s, waarbij je vanuit een faciliterende rol ervoor zorgt dat het salesteam optimaal kan functioneren en presteren. Daarnaast ben je onderdeel van het uitgeef team van het Food & Horeca portfolio dat bestaat uit Distrifood, Misset Horeca, Bakkerswereld en VMT, stuk voor stuk zeer leidende en gerenommeerde merken binnen hun doelgroep. Je rapporteert aan de CCO voor het realiseren van de salesdoelstellingen. Je werkt nauw samen met de uitgever(s) van het portfolio, de manager sales operations, manager demand generation en collega salesmanagers.


Wie zoeken wij?

Wij zoeken een commerciële en ondernemende manager of teamlead die ervaring heeft om teams beter te laten functioneren en weet hoe je sales talent moet ontwikkelen. Je bent iemand die zelf mee verkoopt en laat zien hoe je de belangrijke bestaande klanten ontwikkelt en grote new business klanten binnenhaalt. Op de juiste wijze inspeelt op de digitale transformatie (toename first party data) van onze titels en als geen ander in staat bent om behoefte van onze B2B-adverteerder te vertalen in een duidelijk media advies en plan.


Taken en verantwoordelijkheden

  • Je geeft dagelijkse leiding aan het salesteam, dat bestaat uit 10fte en bent eindverantwoordelijk voor het managen, coachen, begeleiden, ontwikkelen en beoordelen van het salesteam
  • Je werkt doelstellingen (omzet, aantal klanten, etc.) uit en maakt dit inzichtelijk voor het salesteam en je draagt middelen en methoden aan om deze doelstellingen te behalen.
  • Je ziet actief toe op de kwaliteit en de voortgang van de werkzaamheden binnen het portfolio en komt waar nodig actief met voorstellen ter verbetering voor het portfolio.
  • Je beheert en bewaakt het salesbudget en bent in deze een goede gesprekspartner voor de afdeling Finance en het MT.
  • Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van contentmarketing, online- en print advertentiemarkten.
  • · Je coacht en begeleidt accountmanagers bij het afsluiten van zeer omvangrijke contracten c.q. bij overleg met klanten die van groot strategisch belang zijn.
  • Je bent verantwoordelijk voor een optimale samenwerking tussen zijn salesteam en andere relevante afdelingen binnen VMN. En zorgt ervoor dat de algemene kennis en vaardigheden van de hele ad sales afdeling op een hoger niveau komt.
  • Je bouwt en onderhoudt een sterk en uitgebreid relevant (intern en extern) netwerk vanuit de functie, helpt ook het salesteam in het bouwen van een relevant netwerk

    Wat bieden wij?
    • Een uitdaging met veel ruimte voor je ontwikkeling en je ambities en de mogelijkheid om door te groeien.
    • Een afwisselende baan in een energiek en groeiend commercieel team dat onderdeel uitmaakt van dé leidende business-to-business uitgeverij in Nederland.
    • Een fulltime werkweek van 36 uur
    • Marktconform salaris, mooie bonussen en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuze-budget van 12% dat je naar eigen inzicht kunt besteden en een uitstekende pensioenvoorziening.
    • Laptop en auto van de zaak.
    • De mogelijkheid om hybride te werken waarbij je zelf (in overleg met je team) bepaalt wanneer je thuis of juist op kantoor werkt.
    • VMN media is te vinden in een splinternieuw kantoor in Zeist (10 km van Utrecht CS). Ons kantoor heeft fijne werkplekken, maar is vooral ingericht op (hybride) samenwerken – en natuurlijk op samen lunchen en borrelen.

Vereisten

Kennis en ervaring

  • HBO+/WO werk- en denkniveau.
  • Aantoonbaar relevante ervaring in een soortgelijke rol.
  • Marketingkennis op NIMA-A niveau.
  • Kennis van en affiniteit met digitale media en data.
  • Empathisch en omgevingsgericht, in staat eigen visie te ontwikkelen en een duidelijke planning te maken voor het team.
  • Teamspeler die de meerwaarde van samenwerken snapt en toepast.
  • Bij voorkeur ervaring met en beheersing van verschillende CRM en Campagnemanagement systemen.


Je bent overtuigd!

Solliciteer dan direct! Heb je vragen over de procedure of over VMN Media als werkgever? Neem dan direct contact op met onze Corporate Recruiter Jasper Magis via 0615643950 / jaspermagis@vmnmedia.nl. Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Dan kun je direct contact opnemen met Rik Ruts (CCO) via e-mail rikruts@vmnmedia.nl.