Sales Marketeer

Omschrijving

Sales Marketeer
Vakmedianet – Alphen aan den Rijn


Word jij blij van een goede sales campagne en krijg je een vieze smaak van dingen die onnodig moeilijk zijn? Heb jij een neusje voor slimme conversie van leads? Als je het heerlijk vindt om samen met marketeers de sales funnel te optimaliseren met geweldige tooling en campagnes, dan ben je bij ons op het juiste adres.


Functieomschrijving
Als Sales Marketeer ben jij verantwoordelijk voor de centrale optimalisatie van de marketingactiviteiten voor B2B adverteerders. Dit zijn de B2B organisaties die de 56 mediatitels van Vakmedianet, zoals Cobouw, Misset Horeca, AM: en Distrifood, inschakelen om hun doelgroepen te bereiken. Jij bent dus de marketeer die marketeers van deze titels helpt prospects te vinden, te interesseren, en te kwalificeren voor benadering door de accountmanagers. Je bent actief met alle middelen die een moderne marketeers tot zijn beschikking heeft. Van content marketing tot websiteherkenning, databasemarketing en lead generation.


  • Je hebt een initiërende rol bij het ontwikkelen van adverteerderskanalen zoals de website, landingspagina’s, social, e-mail en content die titel-marketeers bij hun marktbewerking inzetten
  • Je hebt een uitvoerende rol bij alle centrale initiatieven voor adverteerders, zowel intern (bijvoorbeeld saleskit ontwikkeling, concurrentie- en prijsanalyses) als extern (klantendagen of uitwisseling met mediabureaus);
  • Je hebt een adviserende rol bij de titel-marketeers en accountmanagers over het bewerken en opvolgen van hun salesleads;

Een paar concrete activiteiten die op de rol staan:

  • Ontwikkelen van een nieuw online adverteerders- en content marketingplatform
  • Structureren van de sales data
  • Optimaliseren van email(automation) op basis van deze data en conversie
  • Sales proposities door ontwikkelen

Je werkt vanuit een centraal marketing, online en datateam, nauw samen met de Marketing Manager Content & Leadgeneration en de Sales Intelligence Marketeer.

Vereisten

Wat vragen wij?

  • Op sales en actie gerichte marketeer
  • Stressbestendig en daadkrachtig
  • Online goed thuis in CMS, SEO, SEA, Email, CRM
  • Een HBO-marketing opleiding (of communicatie);
  • Ervaring en affiniteit met sales; ervaring in Media is een pré
  • Minimaal 5 jaar werkervaring;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift;

Ben je geïnteresseerd?
Graag ontvangen wij je CV met korte motivatie t.a.v. Ad Heijblok, HR manager.
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Ceesjan de Vos, CMO, 06 50 244 295,  ceesjandevos@vakmedianet.nl .


Vakmedianet

ontwikkelt zich in rap tempo van een uitgeverij met sterke offline merken, naar een mediabedrijf met online proposities voor haar 1,2 miljoen lezers én voor adverteerders. In 2016 won Vakmedianet de DDMA Customer Data Award voor haar content-data strategie waarin lezers op basis van hun interesses aan de juiste relaties worden geholpen. De sales proposities ontwikkelen zich even snel van bannering en advertorials naar content marketing en lead generation. Precies wat B2b adverteerders graag willen.