Performance marketeer

Omschrijving

Vakmedianet

Dagelijks bereikt Vakmedianet (VMN) meer dan 1,5 miljoen professionals en ondernemers in meer dan 50 branches. We inspireren en informeren deze professionals met diepgaande en specifieke on- en offline content, events, opleidingen en data oplossingen. Daarmee creëren we een blijvende impact in een groot aantal branches, zoals Bouw, Food, Horeca, Logistiek, Facilitair, Automotive, Verzekeringen, HR, Finance, etc. Een aantal van onze belangrijke titels zijn: Distrifood, Cobouw, AM, Logistiek, Vastgoedmarkt en Misset Horeca.

Op dit moment genereert VMN haar inkomsten vooral uit abonnementen, events, opleidingen, boeken, advertenties en contentmarketing. Net als de rest van de media-industrie is ook VMN in transitie. In 2021 verwacht VMN ruim 45% van haar omzet uit online- en dataproducten te genereren en het is onze ambitie om dit uit te bouwen naar 65% in 2023.


De uitdaging

De afdeling collectieve abonnementen is verantwoordelijk voor de verkoop en implementatie van alle digitale bedrijfsabonnementen (vanaf 5 abonnees) voor de titels van VMN. Vanwege de groei en digitale ambitie van VMN zijn wij voor deze afdeling op zoek naar een talentvolle performance marketeer. Een B2B marketing professional die als geen ander stuurt op resultaat. Iemand met een sterk analytisch inzicht en die weet hoe je op basis van verschillende databronnen en online marketing meer en betere leads voor sales realiseert (SQL’s).


Wat ga jij doen?

  • Je werkt nauw samen met de Sales Manager Collectieve Abonnementen, accountmanagers, uitgevers en product- en titel marketeers om gezamenlijk tot de beste performance marketing aanpak te komen.
  • Op basis van data analyse segmenteer je SQL’s uit onze databronnen voor een effectievere verkoop door onze accountmanagers. 
  • Je verhoogt de kwaliteit en kwantiteit voor binnenkomende leads door optimalisering van het bezoek aan en conversie op landingspagina’s. 
  • Je realiseert e-mailmarketing campagnes gericht op het aanbieden van een aanvullende dienst die leidt naar een aanvraagformulier. 
  • Je voert een leadgeneratie campagne op LinkedIn uit door de inzet van leadforms.
  • Je zet google advertising campagnes in voor de promotie van b.v. een White paper in ruil voor een e-mailadres en andere relevante gegevens.
  • Je creëert dashboards met behulp van ons CRM systeem.
  • Je zet een lead kwalificatie-model op m.b.v. een puntensysteem.

Vereisten

Wat verwachten wij?

Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding.

Je hebt 3 - 5 jaar relevante marketing performance werkervaring.

Je hebt gewerkt als conversie specialist, growth marketeer, performance marketeer, growth analytics marketeer, e-commerce specialist, business analyst of iets anders wat hierop lijkt.

Je hebt kennis van en ervaring met Google analytics, SEO & SEA, Social marketing, online advertising, tag-management en A/B testing.

Je bent niet bang om ambitieuze targets te stellen en jezelf en anderen daaraan te houden.


Wat bieden wij?

  • Een afwisselende baan in een energiek en groeiend commercieel team met volop ruimte voor ontwikkeling en het realiseren van je ambities.
  • Fulltime werkweek van 37,5 uur.
  • Marktconform salaris en een uitstekende pensioenvoorziening.
  • En niet te vergeten leuke extra’s zoals (digitale) borrels en dart- & tafeltennis faciliteiten.
  • In de zomer van dit jaar verhuizen wij naar een mooi nieuw kantoor in de regio Utrecht.


Je bent overtuigd!
Solliciteer via de website en stuur je sollicitatie met CV en motivatie in t.a.v. Ad Heijblok, HR-manager. Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Jessica Hellingman (sales manager) via email Jessicahellingman@vakmedianet.nl .