Marketing Manager Bouw & Vastgoed

Omschrijving

Vakmedianet (VMN) is het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. Wij bereiken dagelijks ruim 1,5 miljoen professionals in meer dan 50 branches en niches. We inspireren en informeren deze professionals met onze on- en offline content, events en opleidingen.

Voor de afdeling marketing van het cluster Bouw & Vastgoed zijn we op zoek naar een enthousiaste 


Marketing Manager


Je uitdaging?

Je komt te werken voor de meest toonaangevende mediamerken in de bouwkolom; oa. Cobouw, Vastgoedmarkt, De Architect. Iedere titel is een A-merk en bestaat uit een website aangevuld met meerdere e-mailnieuwsbrieven, digitale uitgaven, evenementen en opleidingen. Aanvullend werk je voor Cobouw Bouwberichten en NBD en een ambitieus business development traject op gebied van data.


Als Marketing Manager ben je strategisch gesprekspartner van de uitgevers, hoofdredacteuren, salesmanagers en business development managers. Je schakelt actief met product teams en andere marketing managers. Je geeft leiding aan zeven campagne marketeers, data marketeers en marketing coördinatoren.


In deze functie ben je in de volle breedte verantwoordelijk voor merkstrategie en positionering. Je zorgt voor een succesvolle doorvertaling naar de gehele (online) customer journey. Je maakt analyses en zorgt dat je – op basis van de laatste klantinzichten, marktontwikkelingen en commerciële doestellingen - een duidelijke visie hebt op waar de merken momenteel staan en hoe de merken zich op mid-lange termijn (1-3 jaar) moeten ontwikkelen om onderscheidend, herkenbaar en succesvol te blijven.


Je bent verantwoordelijk voor het strategisch marketingplan. Je stelt marketingdoelstellingen op en zorgt voor de vertaling naar een campagne planning. Samen met je team ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de marketingstrategie. Je coördineert alle marketingactiviteiten en campagnes voor de werving van online abonnementen, ondersteunt en begeleidt de introductie van nieuwe producten onder verschillende merken en zet nieuwe en bestaande events in de markt. Je bent onderdeel van twee verschillende uitgeefteams.

Vereisten

Wat zoeken wij in jou?

  • HBO/WO en minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie in een online (media)omgeving.
  • Je hebt ervaring met merkstrategie en positionering en weet mensen daarvoor enthousiast te krijgen.
  • Gewend om zeer data gedreven te werken.
  • Bewezen ervaring met het verbeteren van de omzet, retentie en klanttevredenheid op basis van data en technologie.
  • Communicatief vaardig en in staat om in multidisciplinaire teams te werken.
  • Je kan zowel strategisch als ook tactisch denken en handelen, weet visie om te zetten in praktijk.
  • Je bent een ondernemers type, met een echte hands-on mentaliteit en de bereidheid/neiging om ook ‘zelf aan de knoppen’ te zitten;
  • Je krijgt zaken op een natuurlijke wijze voor elkaar, bent in staat om draagvlak te creëren bij de juiste stakeholders met je energie & enthousiasme.


Wat bieden wij:

  • Werken in een professioneel uitgeefteam en een organisatie die altijd in beweging is, hierdoor is er volop ruimte voor jouw ideeën en creativiteit.
  • Een functie waar je nog veel kunt bouwen en veel initiatief kunt tonen.
  • Uiteraard bieden wij een goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuze-budget dat je naar eigen inzicht kunt besteden en een uitstekende pensioenvoorziening. En niet te vergeten leuke extra’s zoals (digitale) borrels en dart- & tafeltennis faciliteiten.
  • In de zomer van dit jaar verhuizen wij naar een mooi nieuw kantoor in de regio Utrecht.


Enthousiast?

Solliciteer via de website en stuur voor 1 maart 2021 je gemotiveerde sollicitatie met CV t.a.v. Ad Heijblok, HR manager. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Mieke Luisman – Stikkelorum, uitgever Cobouw, miekestikkelorum@vakmedianet.nl of met Maciek Piasecki, Uitgever Vastgoedmarkt/ de Architect 06 51199875 of via mail: maciekpiasecki@vakmedianet.nl .