Marketing Automation Specialist / database marketeer

Omschrijving

 

Word jij blij

van een marketingdatabase waarin je hands-on online en offline data naar hartenlust kunt combineren? Waarin je information journeys van klanten continu verbetert? Een analyse vormt je startpunt, maar je weet dat het uiteindelijk gaat om het helpen van marketeers bij het verbeteren van conversie. En als je het niet zeker weet? Dan test je gewoon even.

Als je dit heerlijk vindt in een omgeving waarin alle data van zo’n 50 media titels samenkomt en je dus zelf de touwtjes direct in handen hebt, dan ben je bij ons op het juiste adres. Je werkt dagelijks actief aan de content-data strategie van Vakmedianet, waarvoor we in 2016 de Customer Data Award van DDMA wonnen. Je hebt hiervoor de beschikking uit een enorme hoeveelheid B2B profieldata en actueel leesgedrag op al onze content van ruim 50 websites. Je werkt met de professionele marketing automation tool Ternair.

 

 

Wat ga je ongeveer doen?

In het kort, de 1,2 miljoen B2B lezers van onze content titels, stuk voor stuk A-merk binnen hun branche, worden via e-mail en andere kanalen bediend met content die zij nodig hebben en hen inspireert bij hun werk. We slagen daar steeds gerichter in met behulp van data. Jij richt je op het stroomlijnen van het aanbod via relevante dataselecties en marketing automation. Dit doe je voor heel verschillende titels en doelgroepen, zoals Misset Horeca voor horecapersoneel, Cobouw voor professionals werkzaam in de bouw, Distrifood voor supermarkt ketens, Management Support voor secretaresses en nog veel meer.

 

Dat betekent in de praktijk:

  • configureren, testen en implementeren van selecties in de marketing automation tool Ternair;
  • adviseren van verschillende marketeers over hun campagnes die converteren naar nieuwsbrieven, leads, abonnees en deelnemers aan events;
  • met marketing managers werken aan structureel optimalere communicatie met hun doelgroep;
  • de marketing database mee verder ontwikkelen, o.a. nieuwe tools, personalisatie, machine learning en A.I.;
  • samenwerken met enthousiaste specialisten op het gebied van online, content marketing, productontwikkeling en audience development.

 

Waar ga je werken?

Het Marketing Data team bestaat uit 4 personen en werkt bij Vakmedianet samen met andere centrale teams aan de groei, betrokkenheid en de conversie van ons online lezerspubliek. We adviseren, ondersteunen en begeleiden marketeers, uitgevers, sales die voor hun specifieke doelgroepen werken bij de benadering van hun doelgroepen. Je rapporteert aan de Marketing Manager Data & Projecten.

Vereisten

 

Wat zoeken we in jou?

  • Je hebt een passie voor marketing automation, database marketing en het bouwen van slimme selecties;
  • Je hebt ervaring met marketing automation tools en e-mailcampagnes;
  • Je kunt afwisselend mensen bij de hand nemen, maar ook hands on problemen oplossen;
  • Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding;
  • Veel technische kennis is een pré, maar geen must;
  • Je bent ambitieus, communiceert gemakkelijk en je wilt je graag verder ontwikkelen op het gebied van marketing automation.

 

Direct solliciteren?

Solliciteer via de website en stuur je gemotiveerde sollicitatie met CV t.a.v. Ad Heijblok, HR manager. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Stephanie Gillisse, Marketing Manager Data & Projecten: stephaniegillisse@vakmedianet.nl of 06 20 604 437.