Marketeer

Omschrijving

Vakmedianet is dé business-to-business uitgeverij met het grootste B2B bereik in Nederland. Met onze online platformen, magazines, boeken, opleidingen en events bereiken wij meer dan 1.200.000 professionals en beslissers in diverse branches.

 

Wij zoeken een ondernemende en creatieve marketeer met passie voor online

Je hebt de leiding op marketing gebied over vier toonaangevende facilitaire merken, namelijk Facto, Service Management, Security Management en Brandveilig.com. We bieden media oplossingen op het gebied van online, mobiel, print, social media en face-to-face evenementen.

 

Wat ga je doen?

Wil jij aan de slag met content marketing, demand generation en marketing automation? Dan is deze vacature bij Vakmedianet echt iets voor jou! Je brengt de buyer journey van je lezers in kaart en daarmee bouw je aan contentmarketing-machines die op basis van leesgedrag de juiste content op het juiste moment serveert. De functie behelst zowel jouw strategische blik als operationele hand en je bent verantwoordelijk voor alle fases van de customer journey. Jouw belangrijkste prioriteiten zijn zoveel mogelijk klanten (bezoekers/lezers) voor de diverse merken te boeien en te binden. Tevens ondersteun je je collega’s van de afdeling sales in het overtuigen van hún klanten van de positie en kracht van onze media. En wie kan dit nou allemaal beter dan jij?

 

Dit zijn jouw verantwoordelijkheden:

  • Jij bepaalt de marketingstrategie voor alle vier de merken en je neemt hierbij pro-actief beslissingen, waar je alle ruimte voor krijgt. Je beheert je eigen budget en je onderneemt innovatieve stappen voorwaarts om de merken naar een hoger niveau te brengen.
  • Formuleren en implementeren van marketingplannen die enerzijds gericht zijn op acquisitie en behoud van bezoekers/lezers en anderzijds focussen op het effectief bewerken van de advertentiemarkt ter ondersteuning van het salesteam. Je hebt gevoel en inzicht in trends en de markt en je bent bekend met de diverse kanalen waarlangs de doelgroepen te bereiken zijn (online, email, social, dm etc.).
  • Definiëren van klantsegmenten en het in kaart brengen van de ‘customer journeys’. Deze dienen als basis voor de activiteiten die je ontplooit.
  • Op effectieve wijze gebruikmaken van klant- en (online) gedragsdata en het op de juiste wijze kunnen inzetten van intelligente tools voor marketing automation.
  • Je denkt creatief mee in de wijze waarop doelstellingen behaald kunnen worden voor adverteerders, met betrekking tot het genereren van waarde volle leads.

Vereisten

Wie ben jij?

Online liefhebber: Je hebt verstand van de verschillende facetten van online marketing, lead generation en content marketing en een bewezen trackrecord op dit gebied.  Je kan specifiek klantinzicht (analytics) tonen en vertalen in concrete customer journeys en conversie acties. Pro-activiteit en zelfstandigheid zijn kenmerkend voor jouw manier van werken.

Teamplayer: Je werkt nauw samen met de uitgever, (hoofd)redacteuren en accountmanagers binnen het portfolio. Daarbij heb jij een voortrekkersrol voor je teamgenoten en treed je op als klankbord én katalysator van idee tot uitvoering. Je wordt onderdeel van een groot marketingteam op de vestiging in Alphen.

Creatief: Je bent creatief, sterk in schriftelijke communicatie. Hierbij verlies je de commercie niet uit het oog en je bent altijd op zoek naar ‘net een beetje anders én beter’.

Resultaatgericht: Je houdt ervan dat online je alle mogelijkheden geeft je werkzaamheden meetbaar te maken en zo je resultaat inzichtelijk te krijgen.

Analytisch: Je weet gebruik te maken van data, Google Analytics en andere bronnen die tot je beschikking zijn en zet deze in om je marktbewerking te verbeteren.

Externe blik: Je ziet wat er binnen de branche, op jouw vakgebied en in de markt als geheel gebeurt en weet dit te vertalen naar kansen en mogelijkheden voor de diverse kanalen van facility.

 

Wat breng je mee?

  • Je beschikt over HBO- of universitaire diploma
  • 3 jaar werkervaring in de media, in een marketing- of commerciële functie.
  • Ervaring met SEO en SEA, A/B testen en Google Analytics
  • Kennis van database-, content- en e-mailmarketing
  • Ervaring in werken met CMS systemen en met databases.

Wat krijg jij?

Wij bieden een uitdagende en afwisselende baan in de snelst groeiende business-to-business uitgeverij in Nederland, met de vrijheid om jezelf te ontwikkelen en kansen om te zetten in actie. We hebben veel aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Je werkt in een professioneel team, waarin iedereen zich inzet voor het gezamenlijke resultaat.  Uiteraard bieden wij een passend salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Je hebt een 36-urige werkweek, waardoor je om de week een dag vrij bent! Standplaats is Alphen aan den Rijn.  

 

Je bent overtuigd!

Solliciteer via de website en stuur je gemotiveerde sollicitatie met CV t.a.v. Ad Heijblok, HR manager.

Heb je nog vragen over deze vacature? Neem dan contact op met Laura Driezes, Uitgever Facilitair: lauradriezes@vakmedianet.nl  of  06 57 94 92 17.