Junior Marketing Executive

Omschrijving

 

Vakmedianet is het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. We bereiken meer dan 1,2 miljoen professionals in meer dan 50 branches en niches. Wij inspireren deze professionals via onze off- en online kanalen, events en opleidingen. Het leveren van diepgaande en specifieke content is onze kerncompetentie en daarmee creëren we een blijvende impact in de volgende branches: Logistiek, Bouw, Food, Horeca, Facility, Mobiliteit, Overheid, Verzekeringen, Finance en meer. Voor de afdeling Marketing in Doetinchem zijn wij op zoek naar een ondernemende:

 

In deze rol lever je een bijdrage aan de verdere groei en winstgevendheid van onze merken binnen het cluster Logistiek & Mobiliteit: AMT, Bike Europe, BouwMachines, Logistiek en Tweewieler. Je bent in staat om vernieuwende campagnes te bedenken, deze goed te onderbouwen en tot executies door te voeren. Je drijft de marketing van nieuwe producten, diensten en events (cross-selling) en doet dit door multidisciplinair samen te werken.

  • Je bent verantwoordelijk voor de doorvertaling van de (online) marketingstrategie naar het Marketing plan en executie, van A-Z voor het merk BouwMachines en voor events binnen Logistiek & Mobiliteit.
  • Je zoekt voortdurend naar toepassingen van nieuwe innovatieve middelen om jouw merk en events nog beter in de markt te zetten en nieuwe leads te genereren. 
  • Je verbetert de omni-channel customer journey
  • Je bewaakt de branding van jouw merk; je zorgt voor consistente look & feel
  • Aan de hand van data valideer je jouw creatieve ideëen
  • Je adviseert Sales voor gerichte plannen en acties richting adverteerders (content & prijs)
  • Je bent aanspreekpunt voor Sales, Redactie, vormgevers, Events
  • Je bent medeverantwoordelijk voor het lanceren & bijsturen van digitale marketing- en leadgeneration campagnes

 

Vereisten

Je bent een innovatieve startende marketeer met goede communicatieve vaardigheden. Je bent pragmatisch, proactief en nauwkeurig. Je bent ondernemend en houdt ervan om in een team te werken. 

 

  • Ervaring met database-, content- en e-mailmarketing; ervaring met (nieuws) media is een plus
  • Ervaring met het opstellen van doelgerichte digitale marketing- en leadgeneration campagnes met de focus op conversie percentages en verhogen van new business volumes
  • Ervaring met CMS-systemen (ervaring met SEO en SEA, A/B testen en Google Analytics is een plus)
  • Je bent creatief & conceptueel; in staat om van een concept een concrete campagne te maken
  • Resultaatgericht & planmatig; je werkt autonoom naar je deadlines toe
  • Ondernemend; je ontwikkelt, plant en voert uit. 
  • Goede communicatieve vaardigheden: informatie halen, overtuigen, adviseren, briefen
  • Je bent voor minimaal 32 uur beschikbaar

Wat wij bieden:
Je komt terecht in een ondernemend marketingteam van 8 marketeers. Je werkt samen met collega’s in multidisciplinaire teams zoals events, sales, marketing en redactie. Wij bieden een uitdagende en afwisselende baan in de leidende business-to-business uitgeverij in Nederland. Uiteraard bieden wij een passend salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

 

Ben je geïnteresseerd?
Graag ontvangen wij je CV met korte motivatie t.a.v. Ad Heijblok, HR manager.
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Celeste Brink, Marketing Manager, via 0653171539 of celestebrink@vakmedianet.nl.