Finance Manager

Omschrijving

Vakmedianet (VMN) is het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. VMN is de afgelopen 10 jaar ontstaan door het acquireren en integreren van een groot aantal B2B media portfolio’s van o.a. Wolters Kluwer, Reed Business en SDU. VMN heeft ruim 275 medewerkers in dienst.

Dagelijks bereikt VMN meer dan 1,5 miljoen professionals in meer dan 50 branches en niches. We inspireren en informeren deze professionals met onze on- en offline content, events en opleidingen. Hen voorzien van diepgaande en specifieke content is onze kerncompetentie en daarmee creëren we een blijvende impact in een groot aantal branches, zoals Bouw, Food, Horeca, Logistiek, Facilitair, Automotive, Verzekeringen, HR, Finance, etc.


Op dit moment genereert VMN haar inkomsten vooral uit abonnementen, events, opleidingen, boeken en on/offline display advertenties. Net als de rest van de media-industrie is ook VMN in transitie. In 2019 verwacht VMN ruim 30% van haar omzet uit online producten te genereren en het is onze ambitie om dit uit te bouwen naar 65% in 2023. We zien een grote kans om ons bereik onder professionals in Nederland in te kunnen zetten voor een scala aan nieuwe online producten, content en verdienmodellen zoals: video content, e-learning, kennisbanken, directories, databases, tooling en arbeidsmarkt communicatie. VMN zal de komende jaren nieuwe groei moeten realiseren via een groot aantal nieuwe digitale initiatieven.


Vakmedianet is voor de afdeling Finance per direct op zoek naar Finance Manager.


Jouw nieuwe baan:

De Finance Manager van VMN is verantwoordelijk voor het verder professionaliseren en het stroomlijnen van de financiële afdeling van VMN in al haar facetten. In deze rol rapporteer je aan de CFO en ben je verantwoordelijk voor het verschaffen van inzicht over de business en daarmee een zeer belangrijke bron voor het management en externe stakeholders van VMN. De Finance Manager is een zelfstarter, gedreven en ambitieus persoon die energie en voldoening krijgt uit het doorvoeren van verbeteringen en ook zelf de randvoorwaarden voor succes graag wil creëren.

  • Verantwoordelijk voor de maandelijkse planning & control cyclus, inclusief consolidatie en rapportage aan management.
  • Verantwoordelijk voor het proces van jaarafsluiting tot en met het opstellen van de jaarrekening.
  • Verantwoordelijk voor de administratieve afdeling (6 FTE): facturatie, debiteuren en crediteuren.
  • Verantwoordelijk voor oplevering van belastingaangiftes en cashflow management.
  • Verantwoordelijk voor het optimaliseren van accountingsystemen, processen en grondslagen met als doel verbeterde uniformiteit, transparantie en efficiëntie in de maandelijkse rapportage.
  • Mede verantwoordelijk voor de transitie van de financiële afdeling van verslaglegging en rapporteren over resultaten naar toekomstgericht business controlling en KPI management.
  • Mede verantwoordelijk voor het jaarlijkse budgetteringsproces en ‘latest estimates’, inclusief het creëren en management van modellen en tools t.b.v. deze processen.
  • Sparringpartner voor CFO en de Business Controllers, management team en de externe accountant.

Vereisten

Jouw profiel:

  • Je beschikt over een afgeronde WO- opleiding op het gebied van accountancy of control, met de ambitie om jezelf verder professioneel te bekwamen binnen het vakgebied.
  • Minimaal 4-6 jaar ervaring opgedaan binnen de accountancy & control, idealiter een achtergrond bij ‘Big-4’.
  • Gedegen kennis van financial accounting en accounting grondslagen.
  • Gedegen kennis van Excel, bedreven in modelleren, generieke kennis van ERP-software (VMN gebruikt Zeno/AFAS/Jedox), kennis van BI tooling (PowerBI).
  • Can do mentaliteit, zelfstarter en doorzetter.
  • Als financial uiteraard analytisch, accuraat en gestructureerd. Verder ook leergierig en nieuwsgierig naar het business perspectief.
  • Positief kritische en open persoonlijkheid, krijgt zaken op een natuurlijke wijze voor elkaar, is energiek & enthousiast;
  • Goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal.


Wat wij bieden:

Wij bieden een uitdagende en afwisselende baan waarin veel ruimte is voor creativiteit en eigen inbreng en je samen met collega’s concrete resultaten neerzet. Een ambitieuze en innovatieve omgeving, die een digitale transformatie doormaakt.

Als leidende business-to-business uitgeverij in Nederland bieden wij uiteraard een goed salaris en dito secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuze-budget dat je naar eigen inzicht kunt besteden, een uitstekende pensioenvoorziening en een intern trainingsprogramma. En niet te vergeten; goede lunches, werkfruit, borrels, dart- tafeltennis faciliteiten.


Enthousiast? 

Solliciteer via de website en stuur je gemotiveerde sollicitatie met CV t.a.v. Ad Heijblok, HR manager. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Johann Schouten, CFO, tel: 06 1785 2080