Data-performance marketeer

Omschrijving

Data-Performance marketeer

Omschrijving

VMN Media is het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. Wij bereiken dagelijks ruim 1,5 miljoen professionals in meer dan 50 bedrijfstakken en niches. We verbinden, inspireren en informeren deze professionals met onze on- en offline content, events en opleidingen. VMN Media is begin september verhuisd naar een modern pand in Zeist (10 km van Utrecht centraal). Waar hybride werken, samenwerking, interactie en fun centraal staan.

Voor een aantal toonaangevende titels binnen het B+B team zijn wij per direct op zoek naar een:


Data-Performance marketeer


Heb jij een relevante opleiding (bijvoorbeeld op het gebied van marketing, communicatie, commercie of een andere relevante opleiding) en wil verder groeien in de wereld van online, offline of salesmarketing? Ben je daarnaast flexibel en vind je het leuk om veel verschillende dingen binnen het marketingveld te doen? Lees dan snel verder!


Als Data-Performance marketeer werk je nauw samen met de campagne marketeers die verantwoordelijk zijn voor abonneegroei (en -behoud) en voor onze opleidingen en events. Je vindt het leuk om in data te duiken, te analyseren en kansen te vinden om onze data slimmer in te zetten en om de customer journey meer te laten aansluiten bij de behoefte van de gebruiker. Daarnaast geeft het je energie om campagnes te optimaliseren en samen met de campagne marketeers te werken aan zowel het succes van de abonneewerving voor onze online kanalen als de deelnemerswerving voor onze opleidingen en events.


Een greep uit jouw uitdagende takenpakket

  • Het inrichten en optimaliseren van marketing automation flows;
  • Sturen op kpi’s. Hoe ga je dit doen?;
  • Het maken van dashboards in datastudio/PowerBI/Analytics of een andere visualisatietool met als doel: inzicht verschaffen in onze marketingprocessen en e-mailflows/campagnes om deze te verbeteren;
  • Met een CRO-blik kijken naar landingspagina’s en formulieren, zodat gebruikers verleid worden om te abonneren of om deel te nemen aan onze events en opleidingen;
  • Sturen op conversie en optimalisatie;
  • Met analyse van leesgedrag mee kunnen denken met de redactie en campagne marketeers en hen adviseren over optimalisatiemogelijkheden.


Vereisten

Functie-eisen:

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 2 jaar ervaring als (allround) online marketeer;
  • Ervaring met data-gedreven marketing (is een pré);
  • Ervaring met marketingactiviteiten, zoals conversie-optimalisatie, e-mail marketing en Google Analytics (is een pré);
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • Kennis en ervaring met online marketingtools;
  • Je hebt kennis van en ervaring met het werken met KPI's;
  • Je bent handig met Excel (is een pre);
  • Een enthousiaste, analytische teamplayer die graag initiatief neemt.
  • Je bent nieuwsgierig en bent graag op de hoogte van de laatste marketing analytics ontwikkelingen.


Wat hebben wij jou te bieden?

  • Een team waar je altijd mee kunt sparren, lachen en van elkaar kan leren;
  • Werken in een professioneel team en een organisatie die altijd in beweging is, hierdoor is er volop ruimte voor jouw ideeën en creativiteit;
  • Een functie waar je nog veel kunt bouwen en veel initiatief kunt tonen;
  • Uiteraard bieden wij een goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuze-budget dat je naar eigen inzicht kunt besteden en een uitstekende pensioenvoorziening. En niet te vergeten leuke extra’s zoals (digitale) borrels, kennis events en een playroom;
  • Ons spiksplinternieuw, modern kantoor staat in Zeist en hier zijn we hybride aan het werk. Dat houdt in dat je ongeveer 2 dagen vanuit huis werkt en de andere 3 op kantoor (vaker naar kantoor komen mag natuurlijk ook). Plus reiskostenvergoeding om op het kantoor te komen.
  • Een 36-urige werkweek met 20 vakantiedagen
  • Een laptop van de zaak


Enthousiast?

Solliciteer via de website en stuur je sollicitatie met CV t.a.v. Faysal El Morabit, Recruiter. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Gabriella Meijnckens, Manager Marketing B+B door een e-mail te sturen naar: gabriellameijnckens@vakmedianet.nl.