Database Marketeer

Omschrijving

Word jij blij

van een marketingdatabase met een miljoen B2B accounts waar je naar hartenlust mee aan de slag kunt, maar ook nog veel kunt optimaliseren? Van het optimaliseren van marketingdata voor gepersonaliseerde klantbenaderingen? Van het combineren van profieldata, zoals NAWTE, branche, functie, kwp, maar ook gedragsdata, zoals lees-, klik- en aankoopgedrag? Van het analyseren van de data en starten met voorspellende modellen?

Als je dit heerlijk vindt in een omgeving waarin alle data van zo’n 50 B2B mediatitels samenkomt en je dus zelf de touwtjes direct in handen hebt, dan ben je bij ons op het juiste adres. Je werkt dagelijks actief aan de content-data strategie van Vakmedianet, waarvoor we in 2016 de Customer Data Award van DDMA wonnen. Je hebt hiervoor de beschikking uit een enorme hoeveelheid B2B data en actueel leesgedrag op al onze content van ruim 50 websites. Je werkt met de professionele marketing data en automation tools van Ternair.


Wat ga je doen?

In het kort, de lezers van onze B2B content titels, stuk voor stuk A-merken binnen hun branche, worden via e-mail, online, events en andere kanalen bediend met content die zij nodig hebben en die hen inspireert bij hun werk. We slagen daar steeds gerichter in met behulp van data. Jij richt je onder meer op de beschikbaarheid en kwaliteit van al die data. Denk aan profielgegevens, maar ook aan lees-, klik- en aankoopgedrag. We hebben in 2019 een start gemaakt met het inzetten van een voorspelmodel. Jij wordt een belangrijke spil in het (door)ontwikkelen van deze nieuwe AI toepassingen. Dit doe je voor verschillende titels en doelgroepen, zoals Misset Horeca voor horecapersoneel, Cobouw voor professionals werkzaam in de bouw, Distrifood voor supermarkt ketens, Management Support voor secretaresses en nog veel meer.

Dat betekent in de praktijk:

  • Doorontwikkelen van de marketingdatabase;
  • Verrijken van de database met relevante externe bronnen;
  • Verbeteren van de datakwaliteit, onder andere door het controleren van datastromen en het corrigeren van fouten;
  • Verbeteren en efficiënter maken van marketingdataprocessen;
  • Bewaken van compliancy met wet- en regelgeving omtrent dataverzameling;
  • Adviseren van doelgroepmarketeers over te gebruiken data; identificeren van groeikansen;
  • Opstellen van marketinganalyses, klantprofielen en -segmentaties en voorspellende modellen;
  • Beantwoorden van vragen uit de business op basis van marketingdata-analyse;
  • Analyseren van respons, conversie, kosten en baten van marketingactiviteiten;
  • Samenwerken in een team van enthousiaste specialisten op het gebied van business intelligence, marketing automation, webdevelopment, productontwikkeling en audience development.


Waar ga je werken?

Het Marketing Data team bestaat uit 4 personen en werkt bij Vakmedianet samen met andere centrale teams aan de groei, betrokkenheid en de conversie van ons online lezerspubliek. We adviseren, ondersteunen en begeleiden marketeers, uitgevers, sales bij de benadering van hun doelgroepen. Je rapporteert aan de Marketing Manager Data & Projecten.

Vereisten

Wat zoeken we in jou?

  • Je hebt relevante werkervaring met (marketing)datamanagementsystemen en databeheer;
  • Je hebt kennis van databaseprogrammeertaal SQL;
  • Je hebt kennis van de werking van API’s, webservices, webhooks en soortgelijke koppelingen;
  • Je hebt kennis en ervaring met de tools (of vergelijkbaar met) Ternair; PowerBI, Azure, Excel;
  • Ervaring met Python, R of soortgelijke programmeertalen is een pré, geen must;
  • Ditzelfde geldt voor ervaring met Machine Learning, Data Mining en Artificial Intelligence;
  • Je beschikt over een afgeronde, relevante HBO opleiding;
  • Je hebt een zelfstandige werkhouding, je bent resultaatgericht en punctueel;
  • Je wilt je graag verder ontwikkelen in de wereld van marketingdata en de vele innovaties op dit gebied.


Wat bieden we jou?

  • Samenwerken in een energiek, creatief en innovatief team;
  • Een organisatie die eigen initiatief en ondernemerschap waardeert;
  • Een pioniersrol binnen de leidende B2B publisher in Nederland;
  • Professionele en informele werksfeer;
  • Een goed arbeidsvoorwaardenpakket;
  • Je standplaats wordt Alphen aan den Rijn;
  • Fulltime dienstverband van 36 uur.


Meer informatie?

Heb je vragen? Aarzel niet om eerst even te bellen of te mailen. Neem contact op met Stephanie Gillisse, Marketing Manager Data & Projecten. Mail naar stephaniegillisse@vakmedianet.nl of bel 06 - 20 60 44 37.


Je bent overtuigd! 

Solliciteer via de website en stuur je gemotiveerde sollicitatie met CV t.a.v. Ad Heijblok, HR manager.