Community manager SalarisNet

Omschrijving

Werken bij Vakmedianet betekent werken bij een business-to-business mediabedrijf dat voorop loopt bij online innovaties. Wij investeren in nieuwe technologieën om de ruim 1,2 miljoen professionals die wij bereiken, online altijd de beste content beleving te geven. Natuurlijk willen we deze professionals ook de beste content bieden. Daarom creëren meer dan 300 collega’s dagelijks boeiende en bindende content in de vorm van interviews, reportages, video’s, blogs en vlogs, podcasts en e-learnings in meer dan 56 vakgebieden. Deze content verspreiden we via onze websites, magazines, social media-kanalen en nieuwsbrieven, maar ook via grote live events en opleidingen.


Voor het cluster Finance zijn wij op zoek naar een:

 

Community manager SalarisNet

 

Jouw nieuwe baan:
SalarisNet is hét kennisplatform voor salarisprofessionals. Maandelijks vinden meer dan 100.000 bezoekers hun weg naar nieuws, verdieping en blogs over onder meer arbeidsrecht, loonzaken en sociale zekerheid. In het bijbehorende SalarisMagazine lezen zij interviews en belangrijke achtergronden. Daarnaast organiseren we mooie events voor de doelgroep, zoals het Jaarcongres SalarisNet, dat jaarlijks ruim 550 bezoekers verwelkomt.
Als community manager SalarisNet ben je samen met de algemeen hoofdredacteur richtingbepalend voor de doorontwikkeling van SalarisNet en SalarisMagazine. Je hebt een visie op hoe we ons bereik kunnen vergroten en de community van salarisprofessionals nog beter kunnen bedienen. Zo analyseer je met behulp van Google Analytics wat wel en niet werkt en heb je goede ideeën voor ijzersterke content, die je vervolgens uitzet bij auteurs uit je netwerk en zelf maakt. Daarnaast verzorg je de redactie van SalarisMagazine. Voor dit magazine bedenk je boeiende onderwerpen en invalshoeken voor artikelen, je bewaakt de planning, onderhoudt contacten met experts uit het veld en stuurt freelance auteurs en de vormgever aan. Ten slotte adviseer je als community manager SalarisNet over de inhoudelijke invulling van onze Salaris events.

Vereisten

Jouw profiel:

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van journalistiek, communicatie of HR, aangevuld met enkele jaren werkervaring en een bewezen vlotte pen.
  • Ervaring met Salaris is een pre, maar niet vereist. Natuurlijk ben je wel in staat je het onderwerp snel eigen te maken. Wij bieden hiervoor trainingen en cursussen aan.
  • Je hebt ervaring met CMS (waaronder WordPress), social media, Google Analytics en SEO-technieken. Je bent geïnteresseerd in de laatste ontwikkelingen op online gebied.
  • Je hebt een stevig netwerk of bent in staat dit snel op te bouwen.
  • Je bent creatief, innovatief en komt zelf met voorstellen om het nóg beter te doen.
  • Je bent organisatorisch sterk: je leidt zowel de content planning voor SalarisNet als die voor SalarisMagazine in goede banen.
  • Communicatief ben je vaardig en vanzelfsprekend beheers je de Nederlandse taal perfect.

Wat wij bieden:
Wij bieden een uitdagende en afwisselende baan waarin veel ruimte is voor eigen inbreng en je samen met collega’s concrete resultaten kunt neerzetten. Je wordt onderdeel van de redactie van het Finance portfolio in Alphen aan den Rijn. Je werkt samen met enthousiaste collega’s in multidisciplinaire teams: (web)redactie, marketing, sales en events. Als leidende business-to-business uitgeverij in Nederland bieden wij uiteraard een goed salaris en dito secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuzebudget.

 

Enthousiast?
Reageren kan tot 28 februari 2019. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Renske van de Merbel, algemeen hoofdredacteur van het Finance portfolio, tel: 06 133 29 773 of e-mail: Renskevandemerbel@vakmedianet.nl . Graag ontvangen wij je sollicitatie. Je kunt deze richten aan Ad Heijblok, HR manager.