Campagnemanager Contentmarketing (Hybride)

Omschrijving

Dagelijks bereikt VMN media meer dan 1,5 miljoen professionals en ondernemers in meer dan 50 branches en niches. We inspireren en informeren professionals en ondernemers met onze on- en offline content, events en opleidingen zodat zij hun werk beter kunnen doen en hun bedrijf beter kunnen leiden. Hen voorzien van diepgaande en relevante content is onze kerncompetentie en daarmee creëren we een blijvende impact in een groot aantal branches, zoals Bouw, Food, Horeca, Logistiek, Facilitair, Automotive, Verzekeringen, HR, Finance, etc. Belangrijke titels zijn o.a. Distrifood, Cobouw, AM, Logistiek, Vastgoedmarkt en Misset Horeca.


Op dit moment genereert VMN media haar inkomsten vooral uit abonnementen, events, opleidingen, boeken en on/offline display advertenties. Net als de rest van de media- industrie is ook VMN in transitie. In 2022 verwacht VMN media ruim 50% van haar omzet uit onlineproducten te genereren en het is onze ambitie om dit uit te bouwen naar 65% in 2023.


Voor de afdeling Sales Operations zijn wij op zoek naar een ervaren, creatieve en zelfstandige

Campagnemanager Contentmarketing


Als campagnemanager word je enthousiast van het bijdragen aan creatieve concepten en de ontwikkeling van media- en contentmarketingcampagnes voor adverteerders (onze klanten). Jij krijgt een kick van het organiseren, plannen en optimaliseren van campagnes en je zorgt ervoor dat onze klanten blij zijn met het resultaat van de samenwerking. Je bent van nature een relatiemanager en weet als geen ander nieuwe relaties op te bouwen en bestaande relaties uit te breiden. Je overziet de complete campagnes in alle kanalen en zet altijd het resultaat voor onze klanten centraal.


Als campagnemanager ben jij verantwoordelijk voor een eigen pakket met campagnes. Op onze groeiende afdeling Sales Operations zit je in het hart van de commerciële toekomst van VMN media:

  • Je hebt nauw contact met onze accountmanagers over campagnes, soms al tijdens het verkoopproces.
  • Je begeleidt de klant gedurende de campagne vanaf de briefing tot aan de eindrapportage.
  • Het meedenken over de uitvoering, de planning en het bewaken van budgetten zie je als een uitdaging en overzie je zowel met een helikopterview als in detail.
  • Je maakt duidelijke campagneplanningen en zorgt ervoor dat iedereen zich hier aan houdt, zowel intern als extern.
  • Je signaleert tijdens de looptijd van de campagnes op tijd waar bijgestuurd moet worden en komt met goede oplossingen.
  • Je maakt zaken graag meetbaar, analyseert en stuurt op KPI’s zodat je de campagnes continue kunt optimaliseren.
  • Je bent hét aanspreekpunt voor sales, de redacties, je trafficcollega’s en natuurlijk de klant en een sterke bruggenbouwer tussen de verschillende disciplines. Jij weet als geen ander wat de stand van zaken is van jouw campagnes. Je bent resultaat- en klantgericht, weet veel ballen tegelijk in de lucht te houden en hebt oog voor detail.


Wat bieden wij?

  • Een werkweek van 32 of 36 uur 
  • Een tijdelijk contract met uitzicht op vast bij wederzijdse tevredenheid 
  • Een uitstekend salaris (tot maximaal €3500 per maand o.b.v. 36 uur) 
  • Een individueel keuzebudget van 12% dat je naar eigen inzicht kunt besteden aan bijv. een opleiding of extra vrije dagen 
  • Een uitstekende pensioenvoorziening 
  • De mogelijkheid om hybride te werken waarbij je zelf (in overleg met je team) bepaalt wanneer je thuis of juist op kantoor werkt 
  • Een kilometer- of OV-vergoeding, daarnaast is er op kantoor ruime gratis parkeergelegenheid 
  • VMN media is te vinden in een splinternieuw kantoor in Zeist (10 km van Utrecht CS). Ons kantoor heeft fijne werkplekken, maar is vooral ingericht op (hybride) samenwerken – en natuurlijk op samen lunchen en borrelen.


Vereisten

Wat zoeken wij in jou?

  • Een afgeronde hbo-opleiding.
  • Ervaring of affiniteit met online- en contentmarketing, media en sales.
  • enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Sterke commerciële instelling.
  • Zowel inhoudelijk als organisatorisch sterk en niet bang voor deadlines.
  • Stressbestendig, klantgericht, collegiaal en daadkrachtig.
  • Kennis van Google Admanager, Google Analytics en andere Ad Tech.
  • Ervaring of affiniteit met projectmanagementsystemen en -methodologie (o.a. Husky, Advendio, etc.) is een pré.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.


Enthousiast?

Solliciteer via de website en stuur je sollicitatie met cv en motivatie in t.a.v. Faysal El Morabit.

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Alois Kleijnen (Teamlead Campagnemanagement), door een e-mail te sturen naar aloiskleijnen@vakmedianet.nl