Business analist

Omschrijving

Vakmedianet (VMN) is het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. Wij bereiken dagelijks ruim 1,5 miljoen professionals in meer dan 50 branches en niches. We inspireren en informeren deze professionals met onze on- en offline content, events en opleidingen.

Net als de rest van de media-industrie is ook VMN in transitie. In 2021 verwacht VMN ruim >45% van haar omzet uit online producten te genereren en het is onze ambitie om dit uit te bouwen naar >75% in 2023 met een scala aan nieuwe online producten zoals: video content, e-learning, kennisbanken, directories, databases, tooling en arbeidsmarkt communicatie.

Binnen Vakmedianet zijn we per direct op zoek naar een zelfstandige en zeer analytische


Business analist


Wat ga je doen?

  • Als Business Analist help jij jouw collega's bij het onderzoeken, analyseren en oplossen van business uitdagingen. Door het slim en innovatief inzetten van data genereer je waardevolle inzichten, zoek je naar kansen, ondersteun je de dagelijkse operatie.
  • Het leggen van verbanden waaruit je kansen voor optimalisatie direct opmerkt. Deze verbeterkansen zet je om naar bruikbare oplossingen, die uitmonden in concrete resultaten.
  • Het analyseren van interessante trends in de data en creëren van visualisaties en dashboards.
  • Het adviseren van stakeholders bij de interpretatie van deze data en het maken van op feiten gebaseerde beslissingen.
  • Het opleveren van tijdige, volledige en adequate rapportages voor de business.
  • Bijdragen aan het maken en automatiseren van financiële rapportages en analyses.
  • Bijdragen aan voorspel- en optimalisatiemodellen ter verbetering van bijvoorbeeld klantretentie, klanttevredenheid & investeringsbeslissingen.

Vereisten

Wat zoeken wij in jou?

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding en 2 tot 4 jaar ervaring als data analist, of vergelijkende functie.
  • Je hebt affiniteit om met data te werken en hebt ruime kennis van SQL en Excel.
  • Je hebt kennis van en ervaring met rapportagetools.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden, lef en overtuigingskracht.
  • Je herkent jezelf in de volgende omschrijving: Can-do mentaliteit, zelfstarter en doorzetter.
  • Je hebt een positief kritische en open persoonlijkheid, je krijgt zaken op een natuurlijke wijze voor elkaar, en je bent energiek & enthousiast.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.


Wat bieden wij:

  • Werken in een organisatie die altijd in beweging is, hierdoor is er volop ruimte voor jouw ideeën en creativiteit.
  • Een functie waar je nog veel kunt bouwen en veel initiatief kunt tonen.
  • Uiteraard bieden wij een goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuze-budget dat je naar eigen inzicht kunt besteden en een uitstekende pensioenvoorziening. En niet te vergeten leuke extra’s zoals (digitale) borrels en dart- & tafeltennis faciliteiten.
  • In de zomer van dit jaar verhuizen wij naar een mooi nieuw kantoor in de regio Utrecht.


Enthousiast?

Solliciteer via de website en stuur je gemotiveerde sollicitatie met CV t.a.v. Ad Heijblok, HR manager. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Johann Schouten, CFO, tel: 06 1785 2080.