B2B & Corporate Marketeer

Omschrijving

Vakmedianet

Dagelijks bereikt Vakmedianet (VMN) meer dan 1,5 miljoen professionals en ondernemers in meer dan 50 branches. We inspireren en informeren deze professionals met diepgaande en specifieke on- en offline content, events, opleidingen en data-oplossingen. Daarmee creëren we een blijvende impact in een groot aantal branches, zoals Bouw, Food, Horeca, Logistiek, Facilitair, Automotive, Verzekeringen, HR, Finance, et cetera. Belangrijke titels zijn onder meer Distrifood, Cobouw, AM, Logistiek, Vastgoedmarkt en Misset Horeca.

Op dit moment genereert VMN haar inkomsten vooral uit abonnementen, events, opleidingen, boeken, advertenties en contentmarketing. Net als de rest van de media-industrie is ook VMN in transitie. 


De uitdaging

De commerciële afdeling van VMN is verantwoordelijk voor de verkoop en uitvoering van alle advertentieproposities (print, online en events), contentmarketingoplossingen, lead generation, dataproducten en collectieve abonnementen voor alle titels van VMN. Met bijna 80 salescollega’s bedienen wij meer dan 2.000 bedrijven met verschillende producten in ruim 6.000 campagnes. Om de relatie met onze bestaande adverteerders verder te ontwikkelen en de werving van nieuwe adverteerders op te zetten, zijn wij op zoek naar een talentvolle en ambitieuze B2B-marketeer.

Samen met de commercieel directeur ontwikkel je een multichannel-marketingplan en voer je dat samen met een marketingmedewerker, contentmarketingredacteuren en de salesmanagers uit. Samen met de andere marketeers binnen VMN ontwikkel je de marketingskills van onze organisatie. Je bent een echte bruggenbouwer en met je passie, kennis en ervaring weet je anderen te overtuigen.


Wat ga jij doen?

  • Het ontwikkelen en uitvoeren van het B2B-marketingplan voor de commerciële afdeling, met zowel informatie en inspiratie voor bestaande klanten als de lead generation van potentiële nieuwe klanten.
  • Het onderhouden en verder ontwikkelen van onze nieuwe advertentiewebsite en corporatewebsite.
  • Het ontwikkelen en uitvoeren van onze periodieke nieuwsbrieven voor klanten.
  • Opzet, inhoud en organisatie van klantevents/-webinars (in samenwerking met onze eventsafdeling).
  • Het opleveren van de jaarlijkse mediakits.
  • Daarnaast ben je (mede-) verantwoordelijk voor de ontwikkeling, oplevering en het onderhoud van de nieuwe corporate website van Vakmedianet die in de tweede helft van dit jaar live gaat.

Vereisten


Wat zoeken wij in jou?

Jij bent een ondernemende professional, je bent leergierig en klaar om te ontdekken hoe hoog jouw lat ligt. Je wilt jezelf verder ontwikkelen als een marketeer met een sterk digitaal profiel. Je voldoet verder aan het volgende profiel:

  • Je hebt een afgeronde hbo-/wo-opleiding; commercieel, marketing, communicatie of media.
  • Je hebt enkele jaren relevante onlinemarketing-ervaring als B2B-marketeer, growth marketeer of vergelijkbare functies.
  • Je hebt ervaring met lead generation, contentmarketing, SEA, SEO, e-mailmarketing, social advertising en Google Analytics.
  • Je hebt een commerciële mindset, bent leergierig en kunt zelfstandig werken.


Wat bieden wij jou?

Een uitdagende functie in een vooruitstrevend en transformerend mediabedrijf, met de vrijheid om jezelf te ontwikkelen en kansen om te zetten in actie. Je werkt in een energiek en professioneel commercieel team, waarin iedereen zich inzet voor het gezamenlijke resultaat.

  • Fulltime werkweek van 36 uur.
  • Marktconform salaris en een uitstekende pensioenvoorziening.
  • En niet te vergeten leuke extra’s, zoals (digitale) borrels en dart- & tafeltennisfaciliteiten.
  • Hybride werken, flexibiliteit en zelfstandigheid
  • Een splinternieuw kantoor in Zeist waarin je zowel zelfstandig als in teamverband kunt werken


Je bent overtuigd!

Solliciteer via de website en stuur je sollicitatie met CV en motivatie in t.a.v. Faysal El Morabit, Recruiter. Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Rik Ruts (CCO) via email rikruts@vakmedianet.nl