Je toekomstige werkplek?

Vakmedianet: een geweldige plek om te werken!

Vakmedianet

Het meest innovatieve B-to-B Mediabedrijf in Nederland

Werken bij Vakmedianet

Werken bij Vakmedianet betekent werken bij een business-to-business (B2B) mediabedrijf dat voorop loopt bij online innovaties. Wij investeren in nieuwe technologieën om de ruim 1,2 miljoen professionals die wij bereiken, online altijd de beste content beleving te geven. Natuurlijk willen we deze professionals ook de beste content bieden. Daarom creëren circa 300 collega’s dagelijks boeiende en bindende content in de vorm van interviews, reportages, video’s, blogs en vlogs, podcasts en e-learnings in meer dan 56 vakgebieden. Deze content verspreiden we via onze websites, magazines, social media-kanalen en nieuwsbrieven, maar ook via grote live events en opleidingen.

Bekijk al onze merken. >

Hebben we een match?

Vakmedianet is uitgegroeid tot het grootste B2B mediabedrijf van Nederland met vestigingen in Alphen aan den Rijn, Doetinchem en Deventer. En we blijven groeien en innoveren! Dit betekent dat er veel mogelijkheden zijn om mee te groeien binnen onze organisatie en we regelmatig leuke vacatures hebben. Heb jij goede ideeën? Kun je bijvoorbeeld ijzersterke content maken? Ons bereik en uitgebreide portfolio verkopen aan klanten? Of juist de conversie van ons bereik naar onze betaalde businessmodellen optimaliseren? En voel je je thuis in een bedrijfscultuur waarin ondernemen, initiatief en samenwerking hoog in het vaandel staan? Dan maken wij graag kennis met jou! 

Een actueel overzicht van onze vacatures. Ontmoet alvast je toekomstige collega’s.

Wat bieden we jou?

Naast een marktcomform salaris bieden we jou een 36-urige werkweek, een individueel keuze-budget (12% van je salaris), dat je naar eigen inzicht kunt besteden, een uitstekende pensioenvoorziening en een intern trainingsprogramma. 

Niet te vergeten; onze goede lunches, werkfruit, borrels, dart- tafeltennis faciliteiten en last but not least: een jaarlijkse Ugly Christmas Sweater verkiezing.

Marije de Leeuw

Redactie: Redacteur

Ik ben Marije de Leeuw en ik werk nu bijna 1,5 jaar bij Vakmedianet. Ik ben redacteur bij Cobouw, een vakblad voor de bouwsector. Ik ben dagelijks bezig met het laatste nieuws te zoeken en te verwerken over de bouw. Dit kan gaan over van alles: van de nieuwste duurzame gebouwen, tot het oplopende personeelstekort, van hoge bouwkosten, tot gasloos bouwen. Ik schrijf nieuwsartikelen, maak reportages, achtergrondverhalen en ik doe interviews. Ik heb vorig jaar zelfs een Top50-bouwvrouwen gemaakt en daar ga ik dit jaar opnieuw mee aan de slag. Ook heb ik sinds kort een eigen rubriek in ons nieuwste concept CobouwTV. Daarvoor ga ik maandelijks langs een bouwplaats voor bijzondere verhalen.

Wat vind ik zo leuk aan Vakmedianet? Het is zo dynamisch! De ene dag kan ik tussen bouwvakkers staan en de andere dag ben ik bij een congres met mannen in pak. Ik kan mijn creativiteit kwijt bij het schrijven van verhalen, ik kan speuren naar nieuws en me verdiepen in heel uiteenlopende onderwerpen. Ik lever echt een bijdrage aan de bouwsector, door ze op het hoogte te houden van het laatste nieuws. Daarnaast krijg ik kansen om me verder te ontwikkelen. Zo heb ik onlangs een film- en montagecursus gedaan en werk ik mee aan CobouwTV.

Op de redactie werken wij ‘online first’, dat betekent dat alle verhalen eerst online gaan voordat ze in de krant terecht komen. Daardoor zorgen we dat we altijd actueel zijn en trekken we flink wat bezoekers naar onze website. Daarnaast wil Vakmedianet zich meer gaan richten op film, want dat is belangrijk in de tijd waarin we nu leven. Daar draag ik ook aan bij, door CobouwTV, maar ook door in artikelen zoveel mogelijk filmpjes te plaatsen. 

> terug naar "Collega's"

Normal photo 1548152347

Joram Teunissen

Technologie: Online Coördinator

Normal photo 1548159863

Ik ben Joram Teunissen, 26 jaar oud en sinds twee jaar werkzaam als online coördinator bij Vakmedianet. Als online coördinator ben ik verantwoordelijk voor de online doorontwikkeling van websites en nieuwsbrieven, vertaal ik vragen van redactie, marketeers en uitgevers in wensen voor (externe) webdevelopers en ben ik bezig met online projecten zoals het lanceren van nieuwe websites en producten.

Daarnaast denk ik mee over online strategieën en beheren we als team een interne mailbox waar collega’s onze hulp kunnen vragen als ze een vraag of problemen hebben met Wordpress, nieuwsbrieven of bijvoorbeeld Google Analytics.

Ook ben ik veel bezig met Google Analytics en het maken van online rapportages met behulp van Google Data Studio.

Doordat ik met veel verschillende (online) zaken bezig ben weet ik nooit precies hoe mijn dag eruit komt te zien. De ene dag ben ik vooral bezig met het helpen van collega’s, de volgende dag zit ik samen met collega’s te brainstormen hoe we een website kunnen verbeteren en de dag daarna ben ik druk bezig om een Analytics meet probleem op te lossen.

Geen enkele dag is dus hetzelfde en dat zorgt voor afwisseling en uitdaging. De online wereld wijzigt natuurlijk ook enorm snel, dus je moet jezelf blijven ontwikkelen door veel te lezen en te testen. Wat ik ook leuk vind om te doen.

Door mijn rol als online coördinator sta ik midden in de online (door)ontwikkeling binnen Vakmedianet. Van het lanceren van nieuwe websites tot het meedenken van online strategieën. Doordat Vakmedianet een online first strategie heeft, is online ook erg belangrijk en de ontwikkelingen gaan erg snel. Genoeg te doen dus!

Wat ik prettig vind aan het werken bij Vakmedianet is de platte organisatiestructuur; je kan bij iedereen aankloppen als je een vraag hebt. Daarnaast de collegialiteit, iedereen probeert elkaar te helpen en/of mee te denken wanneer nodig. Ook is er tijd voor gezelligheid en interne doorgroeimogelijkheden.  

> terug naar "Collega's"

Tom Polman

Redactie: Hoofdredacteur

Weg benzine- en dieselmotor, hallo elektrische auto? Weg papieren vakblad, hallo online content? Ik ben Tom Polman, 34 jaar en sinds 2007 werkzaam bij autotechnisch multimediale titel AMT (Auto & Motor Techniek). Gestart als webredacteur en sinds 2013 hoofdredacteur van deze mooi titel waarbij we de trends in de autobranche volgen.

Zoals je wellicht weet breekt de elektrische auto nog niet heel hard door, maar het gaat wel steeds sneller. Een mooie vergelijking met mijn werk. Het vakblad bestaat al 80 jaar en is voor velen nog steeds zeer waardevol, maar online wordt steeds belangrijker. En daar mag ik me, samen met de bij AMT-betrokken collega’s elke dag mee bezig houden. Leuk, want werken bij Vakmedianet betekent wat mij betreft je eigen ‘winkel’ runnen. Waar zitten mijn klanten (de lezers) op te wachten? Waar willen ze bij geholpen worden? En ook belangrijk, in welke contentvorm. Een artikel? Een video? Een stap-voor-stap fotoverslag?

Als hoofdredacteur speur ik naar de toekomst van de branche en de mogelijkheden voor ons merk. Met een vakblad, website, forum, storingsdatabase en social media zijn we succesvol. Maar hoe blijven we dat ook in de toekomst?

Op online ligt een belangrijke focus want jonge technici en ondernemers zijn niet anders gewend. De uitdagingen voor de komende jaren zijn dan ook: De juiste content op het juiste moment aanbieden. Slim gebruik maken van user generated content én het bereik en de engagement online uitbouwen.

Waarom zou jij bij Vakmedianet moeten komen werken? De organisatie is relatief plat. Je hoeft niet door vele managementlagen heen om iets te overleggen of ergens mee aan de slag te gaan. Eigen initiatief wordt toegejuicht en ook de vrijheid en flexibiliteit van werken vind ik erg prettig. Run je eigen ‘winkel’, stuur bij waar nodig en werk aan de toekomst. Die van jouw merk én die van jezelf.

> terug naar "Collega's"

Normal photo 1548159904

Jelle Schut

Audience developer

Normal photo 1548928326

Ik ben Jelle en ik werk als audience developer voor Management Support. Ik ben verantwoordelijk voor het aantrekken, binden, behouden en activeren van de bezoekers van Management Support. Dit houdt in dat ik de social media bijhoudt, nieuwsbrieven optimaliseer, werk aan content design en het verbeteren van conversies naar zowel gratis als betaalde producten.

Als audience developer mag ik pionieren en nieuwe dingen proberen. Zo hebben we rondom de introductie van de AVG een quiz opgezet voor onze doelgroep die inmiddels meer dan 2.000 keer is ingevuld. Dankzij de quiz en andere content hebben we ook tientallen trainingen verkocht.

Bij Vakmedianet werken we met de meeste titels als team met elkaar samen, dus ik zit met onze marketeer, de redactie, opleidings- en eventcoördinator en uitgever in een team. Zo is het heel makkelijk overleggen en heb je goed contact met de anderen die voor jouw titel werken.

Wat is mijn bijdrage aan de online strategie? Mijn functie bestaat pas sinds begin 2018 en is ontstaan om de online strategie sneller te kunnen uitvoeren. Je zou bijna zeggen, als audience developer ben je de online strategie. Ik moet ervoor zorgen dat alle elementen van de online strategie op elkaar aansluiten en dat redactie en marketing elkaar versterken.

Wat ik prettig vind aan werken bij Vakmedianet is de grote bereidheid om elkaar te helpen binnen het team. Als iemand vast zit of een vraag heeft is er altijd een teamlid die de oplossing heeft. Het klinkt cliché, maar we werken echt samen om Management Support nog beter te maken.

> terug naar "Collega's"

Michiel van Pampus

Sales: Key Account Manager

Waarom ik graag bij Vakmedianet werk? Vakmedianet en de titels zijn A-merken. Dat is lekker binnen komen bij adverteerders. We maken het verschil met relevante content, inspirerende events en krachtige multimediale proposities. Geen dag is hetzelfde. De ene dag zit ik bij Heineken de andere dag bij een nog onbekende startup. Mee mogen denken met onze klanten over hoe zij hun communicatiedoelstelling kunnen realiseren is hartstikke leuk.

Hoe draag ik bij aan onze online strategie? Door te luisteren naar de behoeftes van onze klanten. Welke doelstelling willen zij realiseren? Of kent de klant de mogelijkheden van online nog niet helemaal? Aandacht maakt alles mooier. Dit geldt zeker ook voor de online mogelijkheden die er zijn.

Wat ik typerend vind voor Vakmedianet dat zijn de mensen. Het zijn de mensen die Vakmedianet maken. Redactie, events, marketing, sales, traffic en alle andere collega’s die Vakmedianet maken wat het is. Online first, in de hoogste versnelling, met een leidende positie in print met onze merken.

> terug naar "Collega's"

Normal photo 1548160656

Esther Koning

Sales: Teamlead/Keyaccountmanager

Normal photo 1548240776

Mijn naam is Esther Koning en ik ben Key Accountmanager / Teamlead bij het HR Portfolio van Vakmedianet. 7 jaar geleden ben ik begonnen en sindsdien is Vakmedianet enorm gegroeid en hebben we mooie merken aan ons kunnen binden. Circa 300 collega’s, 56 merken, 1001 producten en 1,2 miljoen lezers!

Als Key Accountmanager ben ik van begin tot eind verantwoordelijk voor het verkoopproces en voornamelijk bezig met klantcontact en het onderhouden en uitbouwen van relaties. Met als doel het genereren van omzet. Ik beheer de ‘key-accounts’ ofwel; de belangrijkste klanten. Dat kan zijn een account met een hogere omzet, potentie of strategische waarde. Ik denk op strategisch niveau met de klant mee en heb daarnaast ook veel markt- en product kennis. Regelmatig meedenken over nieuwe markten en salesproposities doe ik dan ook graag. Naast Key Accounts ben ik ook altijd op zoek naar new business, nieuwe kansen uit de markt halen. Daarnaast heb ik veel contact met de afdeling redactie en marketing en werk ik in een gemotiveerd en gezellig sales team. Door de ontwikkeling van online proposities kun je als accountmanager een breed scala aan mediamiddelen aanbieden en de klant ten alle tijden helpen hun doelstellingen te realiseren. Naast mijn rol als Key Accountmanager ben ik ook Teamlead van het HR Portfolio. Dit houdt in dat ik een team van 4 accountmanagers aanstuur.

Ik vind het leuk om mijn jaren lange sales ervaring te delen met mijn collega’s en naast mijn persoonlijk target ook gezamenlijk verantwoordelijk te zijn voor een team target.

Het leukst aan het werken bij Vakmedianet vind ik dat we hele mooie merken hebben, de professionaliteit van de organisatie en de gedreven en gezellige collega’s. De afwisseling in mijn werk vind ik ook erg fijn. Naast dagen op kantoor plannen uitwerken, klanten benaderen en mijn team aansturen ga ik ook regelmatig op bezoek bij mijn bestaande klanten of nieuwe potentiële klanten. Deze combinatie maakt het voor mij een super leuke functie!

Ik kom oorspronkelijk uit de offline media. In 2000 ben ik begonnen bij Intermediair en verkocht ik advertenties/vacatures in het blad. Ik heb de online ontwikkeling dan ook vanaf het begin mogen meemaken. Mijn uitgebreide kennis op dit vlak draag ik graag over aan mijn sales collega’s. Daarnaast is het leuk om mee te denken over nieuwe online proposities naar aanleiding van de vraag uit de markt van onze adverteerders. Als 1 van de eerste accountmanagers heb ik leadcampagnes voor adverteerders opgezet via onze kanalen en nu is dit tegenwoordig niet meer weg te denken in een media campagne. Ook andere nieuwe salesproposities heb ik reeds verkocht zoals: webinars, podcasts, digimagazines.

Vakmedianet is een professionele, innovatieve en gezellige organisatie met veel ruimte voor ideeën waar collega’s elke dag met elkaar werken om een mooi product in de markt te zetten.

> terug naar "Collega's"

Sanne Reniers

Marketing: Marketing Manager Content & Leadgeneration

Mijn naam is Sanne Reniers en ik ben sinds vier jaar werkzaam bij Vakmedianet. Inmiddels ruim een jaar in de rol van Marketing Manager Content & Leadgeneration. Met de opkomst van content marketing & leadgeneration campagnes voor onze adverteerders begon Vakmedianet met een campagneteam om deze campagnes in goede banen te leiden. Zo maakte ik drie jaar geleden de overstap naar campagne manager en ben ik inmiddels samen met mijn team verantwoordelijk voor al de lopende campagnes. 

Geen dag is hetzelfde; van het geven van advies op basis van klantdoelstellingen aan ons salesteam, bestaande uit bijna 60 collega’s, het inregelen van content marketing & leadgeneration campagnes, tot de laatste evaluatie bij de klant. Ik probeer de schakel te zijn tussen marketing, redactie en sales. 

Naast de lopende campagnes ben ik (samen met collega’s) druk met het structureren van het totale online salesaanbod, het optimaliseren van de werkzaamheden en processen binnen ons team en denk ik mee over de plaatsing, vindbaarheid en tagging van de verschillende soorten betaalde content. 

Onze uitgebreide content data strategie passen wij ook toe in campagnes voor onze adverteerders. Het is mooi te zien dat wij onze lezers juist die content aanbieden die past binnen hun profiel en adverteerders dus in contact kunnen brengen met de juiste (soms zeer specifieke) doelgroep. 

Vakmedianet is een platte organisatie met ruimte voor eigen initiatief. We zijn allang niet meer het bedrijf met 60 medewerkers zoals toen ik hier begon maar qua lijnen binnen de organisatie is er weinig veranderd. Het ‘voelt’ niet hiërarchisch. Iedereen doet er toe, je mag meedenken, kunt jezelf door ontwikkelen en werkt samen in een plezierige, collegiale werkomgeving.

> terug naar "Collega's"

Normal photo 1548169934

Erik Hoekstra

Management: Vestigingsdirecteur Alphen aan den Rijn

Normal photo 1548775332

De innovatie fase

Vakmedianet (VMN) is de afgelopen 10 jaar sterk gegroeid. Deze groei is vooral tot stand gekomen door een serie acquisities, waarbij portfolio’s van Reed Business, Kluwer en SDU met elkaar zijn geïntegreerd. Hierdoor is er een nieuw, mooi en leidend Business-to-Business (B2B) mediabedrijf ontstaan dat op weekbasis meer dan 1,2 miljoen professionals bereikt, in meer dan 50 branches en niches.

Daar zijn we trots op, maar de komende 10 jaar zal de groei uit een andere hoek moeten komen. Er breekt dus een nieuwe fase aan, de innovatie fase. De komende 10 jaar willen we vooral groei gaan realiseren door het lanceren van een groot aantal nieuwe online-initiatieven. Deze initiatieven zijn in te delen in vier categorieën:

Strategisch (VMN-breed), Online ‘straatjes’, Product extensies en Stand alone lanceringen.

Strategisch (VMN-breed)

Dit zijn online initiatieven die we ontwikkelen voor het hele bedrijf. Dat kan om een nieuwe productlijn of businessmodel gaan. We willen dit graag bedrijf breed toepassen, omdat we geloven dat er een groot strategisch belang is voor VMN, of omdat we denken dat ons volledige bereik van toegevoegde waarde kan zijn voor onze klanten. Een voorbeeld van zo’n strategisch initiatief is het invoeren van betaalmodellen voor online content, ook wel hekjes-strategie genoemd. Langzamerhand neemt de bereidheid om te betalen voor online content weer toe, zeker als deze need-to-know is. Binnen VMN geloven we dat dit voor veel van onze verticals het geval is. Een ander online-initiatief waarbij we breed en niche bereik combineren, is onze recente lancering van carriere.nu, waarmee we onze klanten nu ook een oplossing bieden voor hun arbeidsmarktcommunicatie.

Online ‘straatjes’

Straatjes zijn nieuwe producten of businessmodellen we in eerste instantie ontwerpen voor één vertical, maar waar we bij de ontwikkeling al rekening houden met het feit dat dezelfde productiestraat ook beschikbaar kan worden gesteld voor andere verticals. Zo zijn we nu voor ons Finance portfolio bezig om e-learning straat op te zetten: een combinatie van een nieuw platform, waar onze doelgroep e-learning modules kan volgen en een studio waar we de video content gaan produceren.

Product extensies

Dit zijn online producten die toegevoegd worden aan een bestaand merk, denk bijvoorbeeld aan een database, interactief advies of een app met een technische calculator.

Stand alone

Dit betreft grote lanceringen die we zelfstandig ontwikkelen onder een nieuwe merknaam, maar vrijwel altijd wel in een vertical waarin we al actief zijn of binnen de VMN-database uniek bereik hebben.

Kortom, als je geïnteresseerd bent in de B2B markt en het leuk vindt om nieuwe online-initiatieven te initiëren en lanceren, dan ben je bij VMN aan het juiste adres. Eigen initiatief en ondernemerschap staat bij ons hoog in het vaandel.

> terug naar "Collega's"

Ruud Bakker

Management: CEO

Vakmedianet is ruim 11 jaar geleden gestart. In een tijd dat media het steeds moeilijker kregen, door de revolutie die het internet op gang had gebracht. Het jaar 2008 was bovendien het jaar waarin we voor een lange periode de diepste recessie in gingen die wij allen ooit hadden meegemaakt.  Slechte timing, zou je zeggen…

Maar juist daardoor is Vakmedianet een modern mediabedrijf geworden. Omdat er geen andere keuze was dan een innovatieve uitgeverij op te bouwen. Waar andere uitgeverijen zich niet snel genoeg konden aanpassen of niet meer geloofden in vakinformatie, hebben we bij Vakmedianet de kansen gegrepen die ons geboden werden en die we zelf hebben gecreëerd. Anno 2019 zijn we nr. 1 in vakinformatie in Nederland, met vrijwel zonder uitzondering marktleidende merken. In print waar we trots en zuinig op zijn maar vooral ook online waar we razendsnel groeien.  En niet te vergeten met honderden congressen, opleidingen en events.

Ons belangrijkste kapitaal zijn onze mensen. We startten ooit met minder 10 medewerkers, en anno 2019 werken we in enthousiaste teams met bijna 300 vrouwen en mannen. We vernieuwen continue, online en met al onze producten. Van een volledig tekst georiënteerd bedrijf zien we dat online video steeds belangrijker wordt. En dus hebben we 2 video-studio’s op onze vestigingen in Alphen en Doetinchem. We maken onze content voor online bezoekers steeds relevanter. Onze online en database teams vernieuwen continue de manier van werken in de uitgeverij. We investeren veel tijd en geld in de opleiding en training. Hard werken, plezier hebben, ondernemen en houden van media: dat kan allemaal bij Vakmedianet. 

Ruud Bakker

(CEO en oprichter van Vakmedianet)

> terug naar "Collega's"

Normal photo 1548152526

CeesJan de Vos

Management: CMO

Normal photo 1548152552

Wil jij een van de leukste banen in een branche in beweging? De unieke combinatie van marketing, data en content vind je in de marketingorganisatie van onze uitgeverij. De marketing branchevereniging DDMA loofde in 2016 de Customer Data Award uit aan Vakmedianet voor haar ‘content-data’ strategie. Ons doel is om lezers en adverterende klanten zo relevant mogelijk te bedienen, in alle b2b marktsegmenten waar Vakmedianet een sterke merkpositie heeft. Redactionele online content levert data over de thema’s waar lezers op individueel niveau graag meer informatie over ontvangen. Dit is een dynamisch proces, omdat interesses van lezers veranderen. Dat betekent ook een dynamische samenwerking en afstemming tussen redacties, marketing en sales. De data levert op haar beurt weer input voor nieuwe content. Welke content maakt welke lezers zo blij dat zij online abonnementen willen afsluiten? En hoeveel van die content is daarvoor nodig? Welke marketinginspanning kan ik daarop inzetten? Dat zijn de dagelijkse vraagstukken van de marketeers. Alleen als lezers tevreden zijn over onze online informatie werkt het principe.

Uiteraard vergt dit een professionele technische integratie van de databronnen binnen de uitgeverij en intelligent marketingsysteem. Daar zijn we goed in geslaagd en daar blijven we aan schaven. Vanuit het Management Team werk ik met alle disciplines binnen de uitgeverij aan de implementatie en optimalisatie van onze strategie. Daarmee is uitgeven tweerichtingsverkeer geworden met een sterke marketinggedreven ondersteuning, wat het hele vak vele malen dynamischer maakt dan voorheen. Zonder dat we inleveren op de redactionele ‘roots’ waarop we groot zijn geworden. Maar bedenk zelf eens, een marketingdatabase met meer dan 1,2 miljoen verrijkte opt-in profielen, dat maakt het werken aan gepersonaliseerde marketing toch wel heel leuk en uitdagend!

Als marketeer werk je bij ons aan je merkdoelstellingen op het gebied van Abonnementen, Evenementen en Sales ondersteuning. Je bouwt aan customer journey flows op basis van data, je zet eigen en externe online kanalen in, en test nieuwe online proposities. Wij werken in kleine merkenteams nauw samen met de eigen redactie, sales en product development, en daarbij directe ondersteuning door een aantal online en dataspecialisten. VMN is een ‘platte organisatie’, eigen initiatief vinden wij noodzakelijk en tegelijkertijd heb je professionele tools om mee te werken.

> terug naar "Collega's"

Geert van den Bosch

Management: Uitgeef Directeur

‘Redacties zitten bovenop de laatste ontwikkelingen in hun branche’

 Ruwweg kun je de merken van Vakmedianet onderverdelen in twee soorten: media die zich richten op een specifieke branche of sector (bakkers, aannemers) of media die zich richten op een bepaalde functie (managers op het gebied van bijvoorbeeld finance, HR of logistiek).

Wat de focus van een merk ook is, de doelgroep – de lezers – verwacht van de redactie van hun merk dat ze volledig op de hoogte wordt gebracht van de belangrijkste trends en ontwikkelingen op hun gebied. En niet alleen van het dagelijkse nieuws, maar ook van de achtergronden op dat nieuws. Van voor hen relevante wetgeving of regels en vaktechnische ontwikkelingen. Tips en checklists op het gebied van onder andere personeelsbeleid of fiscale zaken.

De lezer gebruikt alle media om die informatie tot zich te nemen, om de vereiste antwoorden op vraagstukken te vinden. En de redactie zet alle communicatiekanalen in. Van het oude vertrouwde magazine tot social media. Vaak begint die zoektocht uiteraard online. Google is een goede vriend van vrijwel elke ondernemer. Daarnaast zijn de lezers op eén of meer nieuwsbrieven van Vakmedianet geabonneerd.

Opvallend is dat, wellicht als tegenbeweging voor al het digitale geweld, de populariteit van events weer toe neemt. En ook hier denken redacties mee over de inhoud van opleidingen, workshops en congressen die met elk merk worden georganiseerd. Samen met Event managers en marketeers wordt gekeken welke onderwerpen zich lenen voor een face to face verdieping.

Zo organiseert het merk voor de verzekeringsbranche am: ieder jaar hét jaarlijkse branche-event. Hier ontmoeten maar liefst 2.000 deelnemers elkaar en 56 sponsoren. Het inhoudelijk programma kent meer dan 30 grotere en kleine inspirerende sessies. Met de laatste editie in oktober bijvoorbeeld sprekers als Bjorn Kuipers en Maarten van der Weijden, maar ook vele inhoudelijke cases. Echt een kick voor het organiserende team van am: om op zo’n dag tevreden terug te kijken.

Maar ook een 4-daagse zeer gespecialiseerde opleiding over Operational Management voor een 25-tal ervaren supply chain managers behoort tot het opleidingenpalet van Vakmedianet. Samen met partner Nyenrode zorgt de redacteur met de event manager voor een afgewogen cursusprogramma. Of het team van Misset Horeca, wat verantwoordelijk is voor de Verkiezing van Terras Top 100. Na een uitgebreid jureringstraject wordt tijdens een zeer gezellige middag op het terras van de winnaar van vorig jaar de nieuwe nummer 1 bekend gemaakt.

Zo sta je als (hoofd)redacteur niet alleen bovenop alle branche-ontwikkelingen, maar ook letterlijk tussen je doelgroep.

> terug naar "Collega's"

Normal photo 1548152579

Jannie Benedictus

Redactie: Uitgever en Hoofdredacteur

Ik ben Jannie Benedictus en ik bekleed een gecombineerde functie: hoofdredacteur én uitgever. Dat doe ik bij de titel am:, hét vakplatform voor verzekeringsprofessionals. Wij bedienen deze doelgroep met nieuws, vakinformatie, evenementen, etcetera. Als hoofdredacteur ben ik inhoudelijk eindverantwoordelijk. Als uitgever ben ik vooral bezig met de doorontwikkeling van het platform: aan welke diensten heeft onze doelgroep behoefte? Dat heeft bijvoorbeeld geleid tot een database met belangrijke uitspraken op het terrein van zorgplicht voor financieel adviseurs.

Voor mij maakt de vrijheid en het ondernemerschap werken bij Vakmedianet erg leuk. Ik bepaal mijn eigen agenda, welke dagen ben ik op de uitgeverij en welke dagen ben ik met marktpartijen in gesprek. De combinatie van mijn rollen maakt het werk erg veelzijdig. Als hoofdredacteur denk ik bijvoorbeeld ook mee over de line up van onze congressen. En in mijn rol als uitgever zit ik ook samen met marketing & events om te bepalen op welke lezers we onze wervingscampagnes moeten richten.

Het uitgeefvak verschuift steeds meer naar online, hoewel je print niet helemaal moet uitgummen. Het gaat om de perfecte combinatie. Am: is van oudsher een titel die erg online is gericht. We bewaren niks, alles gaat meteen online. Het is nu zaak om dat verder te verfijnen, stukken die bij elkaar horen logischer met elkaar te verbinden. Dossiers maken. En zorgen dat we zichtbaar en vindbaar zijn. Alleen een stuk maken is niet meer genoeg, je moet ook zorgen voor de distributie.

Wat ik erg typerend vind voor dit bedrijf: niemand voelt zich ergens te goed voor. De handen mogen uit de mouwen. Op onze jaarlijkse amdag, een congres met 2000 bezoekers, is het hele team in touw totdat de laatste dinergast naar huis is. Dat is mooi om te zien.